poniedziałek, 18 października 2021

Dzień 11

Pokłosie konkursu literackiego Kartka z Powstania Warszawskiego w jego drugiej i trzeciej edycji.
Praca, która nie weszła do ścisłego finału podpisana powstańczym pseudonimem, Warszawiak.

~ * ~

21 sierpnia 1944 poniedziałek

Zabarykadowałem się na ul. Mławskiej. „Leśnik” mnie zawołał, żebym się schował na jego barykadzie. Bardzo trudno jest dojść do ul. Franciszkańskiej. Leci mi krew, mam zakrwawione ramię. Ale nie boli! 
Muszę dotrzeć na Świętojerską, mam wiadomość dla „Klucznika” i jego ludzi - chodzi o akcję BP. Niemcy ostrzeliwują, słychać granatniki i serie z broni maszynowej. O mały włos uszedłem z życiem. 
Bardzo Was kocham mamo i tato! Mamo nie gniewaj się, że zniknąłem. Na pewno zwyciężymy i będziemy wolni!

W pełnym spojrzeniu do odkrycia na stronie:
https://bit.ly/Powstaniewarszawskie

Brak komentarzy: